Skip to main content

interim communicatie­adviseur
& freelance tekstschrijver
06 83 59 24 54
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Persberichten

Gratis persaandacht is voor veel organisaties en instellingen van grote meerwaarde. Het objectieve karakter van een perspublicatie is namelijk vaak waardevoller in vergelijking tot grootschalige en dure campagnes. Sadee Communicatie schrijft effectieve persberichten met nieuwswaarde. Ook is er inmiddels een waardevol netwerk van perscontacten opgebouwd.

Wanneer Sadee Communicatie uw persbericht schrijft, zijn er drie zaken waarmee rekening wordt gehouden:

  • De actualiteit waarop het persbericht inspringt;
  • Het belang van het nieuws;
  • De doelgroepen voor wie dit nieuws interessant is.

De voordelen van een persbericht

Een nieuw innovatief product, een nieuw initiatief, een prijs voor uw bedrijf of product, een afgerond onderzoek, een overname...

Maar al te vaak laten bedrijven de kans liggen om media-aandacht te krijgen. Terwijl het verspreiden van een persbericht een uitgelezen kans is uw naam bij een breed of juist specifiek publiek bekend te krijgen. De voordelen van een persbericht:

  • Goedkoper. Meer impact als een (dure) advertentie;
  • U profiteert van het bereik van het medium;
  • U profiteert van het betrouwbare imago van het medium;
  • Snelle communicatie, zeker online;
  • Het versturen van uw persbericht plant u zelf in;
  • Mogelijke 'spin off' in de vorm van free publicity (bijvoorbeeld een diepte-interview);
  • U kunt de inhoud afstemmen op specifieke doelgroepen.

Neem contact met me opNeem contact met me op voor de mogelijkheden.

Sanne van Deelen heeft 9 maanden op interim-basis de afdeling Corporate Communications van VION Food Group versterkt. Sanne heeft prima werk verricht, functioneert goed in teamverband en heeft een servicegerichte instelling die essentieel is in het communicatievak.

Marc van der Lee, Director Corporate Communications, VION Food Group